İletileri Göster
Sayfa: [1]
1  Otogaz Montaj ve Dönüşüm / Faydalı Bilgiler / Lpg Tankı : 28 Haziran 2009, 12:51:06
LPG tankı basınçlı kaplar statüsünde olup 67.5 Bar patlama ve dış etkenlere dayanımlı olarak yapılırlar. Genellikle bu tanklar; 3-4 mm kalınlığında özel saçlardan imal edilirler. Ayrıca saclar özel kaynak sistemiyle birleştirilir ve kaynaklar röntgen ışınlarıyla kontrol edilirler.

Silindirik ve stepne olmak üzere iki çeşit LPG yakıt tankı vardır. Tanklar son derece sağlam çarpmalara karşı esnek malzemelerden yapılmışlardır. Tankların çarpma sonucunda yırtılması ve patlaması söz konusu değildi.

LPG tankları ECER67-01 satandartlarında olmalıdır. LPG tankları imal tarihinden itibaren 10 yıldan fazla kullanılmazlar. LPG tankın binek araçlarda bagaj bölümüne, kendi orjinal sehpası üzerine montajı yapılmaktadır. Ayrıca tank en az iki adet orjinal bağlama karşı sıkı sıkıya gerdirilerek bağlanmalıdır.

LPG tankın bağlama kayışları mutlaka lastik kaplamalı olmalıdır. Lastik kaplamasız çelik bağlama kayışları tankın boyasının yıpranmasına ve korozyon sonucu ise tank ömrünün azalmasına neden olmaktadır.

LPG tankları; dış etkilerinden korunması için epoksi boya ile boyanmaktadır. tanktan sürekli LPG çekişi nedeni ile tank dış yüzeyinde terleme ve nemlenme meydana gelir. Tank boyası herhangi bir nedenden dolayı bozulmuş veya yıpranmış ise tankın bu bölümlerinde korozyon oluşur. Bu korozyon zamanla tankın delinmesine neden olabilir. Bunun önlenmesi için tankın yıpranan boyaları temizlenerek bu bölgelerin yeniden epoksi boya ile boyanması sağlanmalıdır.

Aracın hareketli olması nedeni ile LPG tankı hergün sayısız titreşime maruz kalır. Bunun sonucu tankı sabitleyen kayışlarda gevşemeler meydana gelir. Bağlama kayışlarının gevşemesi sonucu LPG tankı hareket ederek bağlantı ayarlarının bozulmasına neden olur. Bu durum ise LPG tankı üzerinde bulunan multivalfin çalışma açısının bozulmasına ve bakır borularının zorlanarak kırılmasına neden olur. Bu nedenle LPG tankı bağlama kayışları sık sık kontrol edilmeli, gevşeyen kayışlar gerdirilerek tank sabit duruma getirilmelidir. Eğer bağlantı kayışlarının gevşemesi sonucu LPG tankı yerinden hareket etmiş ise mutlaka yetkili LPG servisine gidilerek tankın multivalf montaj açısına uygun olarak yerine sabitleme işleminin yaptırılması gereklidir.
2  Otogaz Montaj ve Dönüşüm / Sorular ve Cevaplar / Tüm sıralı sistemler aynı özellikte midir? : 28 Haziran 2009, 12:50:11
Tüm sıralı sistemler aynı özellikte değildir. Kendi içlerinde farklılık arzederler. Proglamlama şekilleri, enjektör kaliteleri ve enjektör şekilleri farklıdır. Bağlantı şekilleri de farklılık arz edebilir. Teleflex-GFI tüm sistemlerin hepsinden farklıdır.
3  Otogaz Montaj ve Dönüşüm / Sorular ve Cevaplar / Her türlü motora lpg takılır mı? : 28 Haziran 2009, 12:49:34
Yeni nesil enjektörlü tüm araçlara sıralı lpg sistemi uygulanır.
4  Otogaz Montaj ve Dönüşüm / Sorular ve Cevaplar / LPG yakıt deposunu nereye koymalıyız? : 28 Haziran 2009, 12:49:04
 Silindir veya simit tanklar ihtiyaca göre bagaja uygulanmaktadır. Özellikle simit tanklar stepnenin yerine kullanıldığında bagajda herhangi bir daralma söz konusu değildir. Stepne isteğe bağlı olarak ister taşınır ister taşınmaz. Lastik havasının inmesi durumunda araçta tamir ve hava basıncı uygulayan küçük köpük spreyler taşınır. Bu köpükler lastiği hem şişirir, hem de tamir eder.
5  Otogaz Montaj ve Dönüşüm / Sorular ve Cevaplar / lpg otogaz yakıt tasarrufu ne kadar olur? : 28 Haziran 2009, 12:48:11
Yakıt tasarrufu %50 civarındadır. Tasarrufu şu şekilde özetlemek daha doğru bir yaklaşımdır. 100 km. de 8 litre benzin tüketen bir otomobil aynı mesafede 10 litre LPG tüketirse son derece doğru bir montaj yapılmış sayılabilir. Yani motorlar LPG de benzine göre %10-20 civarında litre bazında daha fazla yakıt tüketebilir. Ancak bu yeterli bir sonuç değildir. Bunun yanı sıra şu özelliklerinde bir arada olması gerekir.
- Sabah çalışma zorluğu olmayacak,
- Araç yolda benzine atmayacak ve sürüş esnasında stop etmeyecek,
- Benzin performansından belirli bir güç kaybı oluşmayacak,
- Uzun vadede sık sık arıza çıkarmayacak,
- Yedek parçası garantili ve ucuz olacak,
- Motor garantisi olacak.
Yapılan montaj tasarruf sağlarken aynı zamanda bunlarıda bir arada sağlarsa keyifli olabilir..
6  Otogaz Montaj ve Dönüşüm / Faydalı Bilgiler / Otogaz Lpg ile çalışan Traktörler : 28 Haziran 2009, 12:46:47


Brezilyalı Traktör ve Taşıt imalatçısı olan AGRALE, otogaz ile çalışan yeni traktör modellerini piyasaya sundu.

Brezilyalı Traktör ve Taşıt imalatçısı olan AGRALE, otogaz ile çalışan yeni traktör modellerini piyasaya sundu.
Yeni otogaz 4100 GLP motorunun geliştiilmesi 3 yıl sürdü ve bu motor hava alanları, hastaneler, fabrikalar, kulüpler ve apartmanlar gibi düşük seviyeli kirli emisyonlar ve ya düşükgürültünün gerekli olduğu yerlerde kullanım için yaratıldı.
4100 GLP, 16,2 beygir gücünde bir motor ile donatıldı.
Sayfa: [1]
Otogaz, Brc, Lpg, Sıralı Otogaz Sistemleri
Emkarlpg.com - 2009 - All Rights Reserved - Tüm Hakları Saklıdır.
Sayac Kodu

MKPortal ©2003-2008 mkportal.it